PanX89 napisał/a:
przed liftowy potem wrzucę foto ja nie chce serii wole smaczek własnej reki dlaczego coś co w passacie wygląda dobrze w octavi ma być złe ??
Mam zapewne dość proste pytanie w związku z moją Octavką, pewnie dla Was temat banalny, choć nie mogłem na forum znaleźć odpowiedzi.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się wszystkie kontrolki które powinny i następnie gasną. Niestety, towarzyszy temu dźwięk "bimbania", nawet nie wiem jak go określić. Zaskoczenie najbardziej budzi to, że raz "bimba" więcej a raz mniej razy.
Dziś rano miałem jeszcze na liczniku dziennym napis "service" i ilość km. pozostałą do końca, dziś po wymianie wszystkich płynów eksploatacyjnych i filtrów postanowiłem zresetować ten napis. Po resecie wg. Waszych porad napis zniknął i licznik zaczął "bimbać" 5 razy. Przy kolejnym odpaleniu auta 6 razy a przy jeszcze kolejnym 7. Przed resetem i wymianą płynów dźwięk pojawiał się 7 razy, "bim, bim, bim..."
Czy to ma coś wspólnego, czy to tylko przypadek i brak związku jednego z drugim?
Nie jest to rzecz przeszkadzająca tylko dziwna, może tak ma być, a może coś padło?
Auto oprócz tej jednej dziwnej rzeczy jeździ jak marzenie, nie ma się do czego przyczepić.
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
klekocix, A nie zauważyłeś przypadkiem związku ilości bimbnięć z czasem zapięcia pasa bezpieczeństwa? :diabelski_usmiech
Bo w O1 był taki myk, że jak masz zapięty pas, to nie bimba a jak nie zapięty to przypomina o zapięciu ilomaś tam bimbnięciami. Może po prostu czasami zapinasz pas po piątym a czasami po siódmym.
A i jeszcze może być ostrzeżenie o gołoledzi pojawiające się (o ile dobrze pamiętam) w zakresie temperatur od +4 do -4 stopni. Objawia się właśnie takimi bimbnięciami.
Ale stawiałbym raczej na ten pas.
Spróbuj przed przekręceniem kluczyka zapiąć pas i dopiero włącz zapłon.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
wielość bimbnięć rzeczywiście kojarzy się z niezapiętym pasem ale to z kolei po ruszeniu
Po ruszeniu w O2 a w O1 wystarczy kluczyk przekręcić.
Jeszcze był w O1 na to sposób. Trzeba bez zapiętego pasa przytrzymać wciśnięty czerwony przycisk do odpinania pasa i też nie bimbało
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Oczywiście, mieliście rację, że to dźwięk nie zapiętych pasów bezpieczeństwa.
Po wejściu do auta wkładam i przekręcam kluczyk a następnie zapinam pas i dopiero wtedy odpalam silnik. Takie przyzwyczajenie z poprzednich samochodów.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
Komentarz